5 προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες travel startups
Ο τουριστικός τομέας φαίνεται να έχει ήδη κάνει τη μετάβαση από τα φυσικά γραφεία σε διαδικτυακές πλατφόρμες, μέσω των οποίων οι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο μπορούν πολύ γρήγορα να κλείσουν αεροπορικά εισιτήρια και δωμάτιο σε ξενοδοχείο ή να νοικιάσουν αυτοκίνητο, από την άνεση του σπιτιού τους, ακόμα και χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό τους τηλέφωνο.Παρότι αυτό έχει δώσει στις εταιρείες το πλεονέκτημα μιας παγκόσμιας πελατειακής βάσης, κάτι που δεν ήταν εφικτό νωρίτερα, οι startups που δραστηριοποιούνται στον τομέα της φιλοξενίας και του ταξιδιού, έχουν συνήθως να ξεπεράσουν πολλές προκλήσεις που αποτελούν μέρος του «παιχνιδιού».Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας σχετικά με τις travel startups που πραγματοποίησε το Skift για λογαριασμό της εταιρείας Amadeus, με τίτλο “State of Travel Startups 2018", οι τουριστικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ένα ευρύ φάσμα προκλήσεων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται -ανάμεσα σε άλλες- η δυσκολία εύρεσης των σωστών ατόμων, η ύπαρξη ευάλωτων επιχειρηματικών μοντέλων αλλά και η πολυπλοκότητα των δεδομένων.Το Skift, για λογαριασμό της Amadeus, απευθύνθηκε σε 177 άτομα απ' όλο τον κόσμο που εργάζονται σε startups που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, για να καταλήξει τελικά στα σχετικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, ζήτησε από τους ερωτηθέντες να μιλήσουν για «τους παράγοντες που συνήθως παραβλέπονται και οδηγούν σε αποτυχία μία startup».Όπως αποδείχθηκε, παρακάτω είναι μερικοί από αυτούς τους παράγοντες, αναφορικά με τη λειτουργία μίας travel startup:1. Προβλήματα σχετικά με τους ιδρυτές και τις ηγετικές τους ικανότητεςΌπως επεσήμαναν ορισμένοι από τους ερωτηθέντες, υπάρχουν προκλήσεις που ανακύπτουν εξαιτίας των «τρωτών σημείων» του ιδρυτή ή των ανώτερων στελεχών της εταιρείας. Για παράδειγμα, ένα πιθανό 'burnout' (εξάντληση) της ιδρυτικής ομάδας ή η έλλειψη ικανοτήτων στο πεδίο του μάνατζμεντ. Ως εκ τούτου, για να επιβιώσει μία travel startup, ιδιαίτερα κατά τα πρώτα βήματά της, οι ιδρυτές πρέπει να είναι ψύχραιμοι, να έχουν ένα σαφές όραμα για την εταιρεία αλλά και ηγετικές ικανότητες και να μπορούν να «περάσουν» αυτή τη νοοτροπία και στην ομάδα τους.2. Περιορισμένη γνώση της τουριστικής αγοράςΠολλοί απ’ όσους συμμετείχαν στην έρευνα, τόνισαν ότι η έλλειψη γνώσης σε βάθος της τουριστικής αγοράς είναι μία ακόμα κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι startups στον τομέα αυτό. «Οι startups συχνά δεν αντιλαμβάνονται την πολυπλοκότητα του τουριστικού τομέα και του κύκλου πωλήσεων. Ο τουριστικός τομέας είναι πολύ πιο περίπλοκος απ’ όσο νομίζουν», δήλωσαν μερικοί από τους ερωτηθέντες.Επιπλέον, όπως υπογράμμισε ένας από τους 177 επαγγελματίες που συμμετείχαν στην έρευνα: «Τα δεδομένα των υπηρεσιών ταξιδιού είναι πολύ περίπλοκα και έτσι, είναι δύσκολο να διατηρηθεί απλή η εμπειρία του χρήστη (user experience)».3. Ευάλωτα επιχειρηματικά μοντέλαΣύμφωνα με την έρευνα του Skift, μία ακόμα πρόκληση που αντιμετωπίζουν πολλές travel startups, αναφορικά με το επιχειρηματικό τους μοντέλο, είναι το κόστος απόκτησης νέων πελατών. Όπως εξήγησαν ορισμένοι ερωτηθέντες, οι startuppers που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό πρέπει να ισορροπήσουν μεταξύ πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων που αφορούν την «υψηλότερη αξία ανά χρήστη έναντι του κόστους απόκτησης ανά χρήστη». Επίσης, «το να στοχεύουν σε λάθος καταναλωτικό κοινό μπορεί να αποδειχθεί προβληματικό. Τέτοια είναι, για παράδειγμα, η απόφαση να επικεντρωθούν σε ταξιδιώτες που κινούνται με χαμηλό budget και όχι σε εκείνους που ταξιδεύουν με υψηλό budget», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ένας μεγάλος αριθμός των ερωτηθέντων.4. Προκλήσεις που αφορούν τη χρηματοδότησηΥπήρξαν αρκετοί ερωτηθέντες που ανέφεραν ότι ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που είναι συχνό, είναι η έλλειψη κεφαλαίων και η εξάντληση των χρηματικών αποθεμάτων. Όπως υπογράμμισε ένας από τους ερωτηθέντες: «χρειάζεστε χρόνο και χρήματα για να χρηματοδοτήσετε την ανάπτυξη μιας startup στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της».Σύμφωνα με την έρευνα δε, ένας παράγοντας που θα μπορούσε να εκτρέψει την προσοχή μίας startup από την περαιτέρω ανάπτυξή της, είναι η πίεση προκειμένου να υπάρξουν από νωρίς έσοδα για τους επενδυτές της.5. Δυσκολίες συναφείς με την τεχνολογίαΠαρόλο που η τεχνολογία δεν επισημάνθηκε τόσο όσο οι προαναφερθέντες παράγοντες, κάποιοι από τους ερωτηθέντες τόνισαν πως το να «υποτιμούνται οι τεχνολογικές προκλήσεις» ή οι προκλήσεις που αφορούν δεδομένα, όπως είναι η «μάχη για να παραμείνει απλό το user experience, παρά την πολυπλοκότητα των δεδομένων», είναι κάτι το οποίο επίσης συμβαίνει συχνά.*Πηγή: Skift.com
Στον σημερινό κόσμο του τουρισμού, δε χωράει αμφιβολία ότι, ενώ ορισμένες πτυχές της εμπειρίας του επισκέπτη είναι διαχρονικές, οι προσδοκίες των επισ...
Οι εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε και αυτή η πρόοδος φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενη για μία α...
Έχετε μόλις ξεκινήσει τη λειτουργία της startup σας. Μέχρι εδώ όλα βαίνουν καλώς. Τώρα, το μόνο που χρειάζεστε είναι αρκετά χρήματα ώστε να καταφέρετε...
Στον CapsuleT, τον πρώτο επιταχυντή στην Ελλάδα για startups που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, πρωταρχικός σκοπός μας είναι να αποτελέσουμε το βασ...
Εν μέσω της περιόδου υποβολής αιτήσεων για το Πρόγραμμα Επιτάχυνσης του CapsuleT, η Διευθύντρια του Επιταχυντή, Κατερίνα Σαριδάκη, παραχώρησε την Παρα...
Τη σύζευξη των δυνάμεών του με τη Google για τον CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, τον πρώτο ελληνικό επιταχυντή για νεοφυείς επιχειρήσει...